tiada.motif rebel

Saturday, March 19, 2011

tiadamotif ke TIGABELAS @13....KENAPE TAIK CICAK BERWARNA HITAM PUTIH?

cicak ehem2..
Aii dan salam sejahtera semua..dah lame aku xupdate blog aku yang tercinta ni..semetelaah duk jauh dari hiruk pikuk bandar dan persekitaran yang biasa,aku pn mls nk update dan juga kurang bercampur dengan manusia yang sama level ngan aku ni..jadi,permasalahan dunia manusia ni kurang sket aku temui,dan aku berperang dengan haiwan-haiwan dan serangga perosak pula..dah nasib tempat aku cmtu..redha jela tp aku ok je..hehe..
so,persoalan kali ni berbunyi seperti berikut:
KENAPA TAHI CICAK BERWARNA HITAM DAN PUTIH?
taik cicak

Kenapa tahi cicak mempunyai 2 warna?wajarkah tahi cicak ini mempunyai warna yang kontra?haruskah taik cicak ini berkeadaan demikian?mestikah tahi cicak dipandang hina sebagaimana tuan taik itu?
MAT saleh yang tinggal di sebelah kiri malaysia dalam peta dunia ni,telah mengkaji permasalahan ini tidak lama dahulu setelah seekor cicak berak di atas cuping seorang remaja pekak di sekolah.Nak dijadikan cerita ni tambah dramatik,remaja tersebut telah mengkaji struktur taik tersebut yang lembut di atas(bahagian putih) dan keras dibawah(hitam).Namun,ilmu yang tidak penuh didada telah menyebabkan beliau hanya mendapat malapetaka kerana tidak mengkaji struktur badan cicak tersebut(lubang taik cicak la maksud aku)..dan,permasalahan ini akhirnya diselesaikan oleh ahMAT SALEH dari negara Malaya dan menemui sebab terjadinya hal sedemikian..
HAL INI TERJADI kerana cicak yang dilaknat ini mempunyai hanya satu saluran perkumuhan atau pernyahtinjaan di dalam sistem badan mereka..mamalia seperti manusia dan lain-lain mempunyai 2 saluran khas untuk yang keras dan yang cair,namun tidak bagi cicak.Mereka perlu membuang yang cair dan keras bersama-sama,dan menghasilkan warna yang kontra dan bau yang harum..bahagian berwarna putih itu ialah urine(air kencing) dan bahagian berwarna hitam itu tahi biasa..sebagaimana manusia,air kencing warnanya lagi bersih dan jernih daripada tahi biasa..kan?kan?oleh itu,campuran bahagian keras dan lembik ini,jika dipegang ketika baru jatuh atas kepala korang,amatlah unik..xpercaye,try la pegang..
renung-renungkan dan selamat beramal...
-dh xde modal cite hal manusia,cite hal binatang plak-
-bak kate pepatah,dimana bumi dipijak,disitu langit dijunjung-
chow..


7 comments:

  1. hek3...lucu pown ada..
    tp xnak try... kotoq...

    ReplyDelete
  2. komen sebab taik cicak hitam/putih!
    satu pemantul satu penyerap.Semuanya kontra..hehehe dari bau..sampaile kerasanya.

    ReplyDelete
  3. one word: euwwwwwwww...
    trimas sebab telah beri satu ilmu pengetahuan yang baru. tak penah terpikir pun nak tau reason di sebalik itu semua

    ReplyDelete
  4. hahahaha. taik cicak yang masa mula-mula jatuh tu, bau dia memang awesome. hahahaha!

    ReplyDelete
  5. benci taik cicak!! eww!! busuk gile

    ReplyDelete
  6. visit here frm Egypt~

    http://coretanfadlisabri.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. mntk tlg kwn2 utk like page ni buley? bg y da thnx sgt2.. kalo blm, help me plzzz http://fnndoubleooomph.com.my/home.php?fnnid=100000023988617

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...