tiada.motif rebel

Sunday, July 3, 2011

TIADAMOTIF KEEMPAT BELAS @ 14 AIR TUAK HALAL....

ERK....selamat sejahtera kepada wajah2 kesayangan hamba sekalian...sudah lama rasanya tidak bersua,adakah hari esok lebih baik dari hari ini atau hari ini lebih baik dr kelmarin atau adakah hari isnin lebih seronok berbanding hari hari lain ataupun harimau dan singa yg mane tidak pernah jejak kaki di BORNEO?ha..teka..teka...
memandangkan hamba skrg berada nun jauh di pedalaman Sarawak,pelbagai pahit maung payah jerih penat lelah kueh mueh gunung ganang belantara rimba hutan sungai menyusur telah hamba lalui...pelbagai pancaragam manusia hamba lihat dan kaji sedikit sebanyak..sikit je sebenarnye...hehe..bahasa masih lagi menjadi kekangan rasmi disini namun sudah menguasai 2 patah perkatan iaitu aok dan sik...tahniah kepada hamba......
ok kli ni saya berbesar hati utk menceritakan pengalaman hamba menyambut hari penutup gawai di sekolah...yg menjadi benda terhits dan terlaris komfem la anak dara dan air tuak...tp anak dara klaw nk cite pnjg jd saya cite pasal air tuak jela...bleh?geng2 iban la...
kejadian alkohol dr yis ragi yg aku lupe..
diorg ni sebenarnye respek je kt org islam yg xleh minum ni,wlpun ati aku ni ketik2 nk try tp ble ingt TUHAN.mak ayah xjd la plak...bese la drh manis muda men nk cube je..de jgk yg cerdik sket,pncing2 la suh minum..alasan bese,xde alkohol ni wat dari beras je cam tapai kt semenanjung nu...aku nk je ketuk kepala sekeh lima nam kali pastu ckp byk la xde alkohol...tp tkut..lam ati klaw xde alkohol asal ko mabuk pas minum...siol..nk je aku bkk kelas tusyen free,wat persamaan kimia kejadian alkohol dr ragi tu...sib bek aku pn xberapa sure die pye persamaan..klaw x free2 je aku kne booo...
air tuak sini de pelbagai jenis rupenye..de tuak jagung,lengkuas,honey dew pn de jgn main2...hahaha..yg pling best yg diperam lame2 terang cam air teh chrysanthimun tu....lg gelap lg power...menurut encik iban...ok..ni yg xhalal di borneo..
baek punye sik halal


di semnnjung de plak tuak halal..org iban sni plak pelik de ke halal?td ckp sgt die pye halal pastu asal ko plik de yg halal kt semenanjung..toek...menurut makcik nadia terengganu,air tuak ni byk di pantai timur...ce cari..ce cari...
botol hudoh tapi halal

hahaha..ok cari sendiri k tuak halal tu...chow...












6 comments:

  1. mesti rase dia masam masam macam tapai...
    cehhhh.. memandai je i. hihi.
    :)

    ReplyDelete
  2. entah,,,xpernah try la...kang try tergolek 5 6 ari..hahah

    ReplyDelete
  3. bule poso aku mesti cari air tuak nih. sedappp!!! ile haus poso.

    ReplyDelete
  4. yg kat semenanjung tu air nira..bukan tuak..ngee~

    ReplyDelete
  5. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you about a broken link on your site. Please email me back and I would be happy to point them out to you.

    Thanks!

    Randy
    randydavis387 at gmail.com

    ReplyDelete
  6. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...